Friday, March 18, 2005

Gesprek op Sint Maarten

Een bank op Sint Maarten wil met me praten. Verder heb ik nog geen
reacties op mijn sollicatatiemailtjes gekregen. Op zich moet je het
natuurlijk maar net treffen dat een open sollicitatie binnenkomt als
er toevallig ook een vacature is, zoals bij die ene bank. Er achteraan
bellen zal in ieder geval ook geen kwaad kunnen. Ben in ieder geval
benieuwd naar het gesprek dat al staat. Het blijft toch een grote
uitdaging om te werken in een voor mij ander soort functie - meer
commercieel en minder research - in een andere cultuur en met een
andere taal. Het geeft in ieder geval kansen om nieuwe dingen te
leren.

De overheidsdienaren op SXM die ik heb gesproken, waarschuwden dat
vooral het bezit van 'coping skills' belangrijk is voor mensen die de
overstap maken. Dat incasseringsvermogen zou niet nodig omdat 'het
systeem' zoveel van je vraagt, maar omdat het je frustreert -
overigens vaak omdat er geen duidelijk systeem blijkt te zijn...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home