Friday, March 18, 2005

Opties op een eiland

Een groot vraagteken is hoe mijn sociale leven eruit zou komen te zien. Mijn vriendin heeft al een plaatselijk blik familie en vrienden paraat, die ik ook wel ken, maar ik voel me toch ook wel prettig met een eigen sociaal leven daarnaast.
Zouden er mensen zijn die het net als ik die het leuk vinden om te lezen over Romeinse geschiedenis of supersnaartheorie (of is dat alleen voor ECHTE nerds die het eiland dus allang verlaten hebben)? Zou ik muziekvrienden kunnen vinden die ook houden van het maken van folk, country en blues? Dat is toch wat anders dan calypso, zouk en soca. En economie, kan ik daar nog met iemand over bomen op een eilandje waar economie bestaat uit het tellen van toeristen?

Naast die open vragen, is het ook afwachten hoe het is om in een kleine gemeenschap te wonen, met zo'n 35 duizend mensen aan de Nederlandse kant en nog zoiets aan de Franse kant. Dat is niet veel groter dan het Soest waarin ik geboren en getogen ben - en waar ik blij was uit te kunnen vertrekken richting grote stad. Al moet ik daar wel bij zeggen dat dit niet alleen te maken had met het grote aantal 'opties' van Rotterdam, maar ook met de aantrekkingskracht van het op mezelf wonen. Sint Maarten heeft natuurlijk ook opties die in Nederland ontbreken: elk weekend naar het strand, zeilen in azuurblauw water, elke avond buiten kunnen eten, elke week de nieuwste Amerikaanse films kunnen bekijken en elke dag naar 'Frankrijk' kunnen. Verder liggen Puerto Rico, Antigua, St. Croix, Dominica, etc. om de hoek. Daarnaast bestaat altijd nog de optie van een rechtstreekse vlucht naar Nederland met al zijn opties. Vluchten kan altijd nog...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home