Thursday, April 21, 2005

Gegokt en verloren...

Stuurde gisteren een mailtje naar de bank waar ik een interview mee zou hebben maandag. Gewoon even om de tijd en de locatie te bevestigen. Krijg ik vandaag een mailtje terug dat de vacatures vervuld zijn. Vanwege de haast die er bij was hebben ze gekozen voor lokale personen. Dat is toch sneller. Twee en halve maand terug wilden ze me al zo snel mogelijk spreken en toen heb ik de boot een beetje afgehouden tot eind april. Ze hebben natuurlijk ook wel door dat ik na een goed doorlopen sollicitatieproces niet volgende maand kan beginnen. Het kost toch tijd, emigreren. Ik wist dat ik met mijn uitstelstrategie het risico zou lopen dat ze de vacatures zouden vervullen. Tja, als je gokt kun je ook verliezen...

Toch zou de uitkomst van een snel baanaanbod - zeg binnen 3 maanden beginnen - ook niet aantrekkelijk zijn. Dan zit ik alleen op een eiland - verhuisreden mijn relatie - terwijl mijn vriendin pas een half jaar later zou komen. Dus de gok van uitstel was eigenlijk helemaal geen gok - het was mijn enige optie.

De bank wil overigens wel nog steeds met me praten en mijn CV bewaren ivm vacatures in de toekomst. Dat ga ik dus maar doen. Praten is uiteindelijk toch een goede manier om een indruk te krijgen van hoe de werkomgeving op Sint Maarten eruit ziet. Toch kom je er alleen achter hoe het echt is door het te ervaren. Dat geldt voor elke nieuwe baan. En ook voor emigratie naar Sint Maarten. Je hebt niet alle informatie van te voren. Dus je moet gewoon springen. Of niet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home