Thursday, March 24, 2005

Nu ook in het Engels...

Sinds gisteren ben ik ook een weblog in het Engels begonnen: thefriendlyisland.blogspot.com (zie ook link rechts). Daarmee valt toch een iets groter publiek te bereiken. Bovendien is de spreektaal op Sint Maarten Engels - dat wil zeggen aan de Nederlandse kant, aan de Franse kant doen ze niet zo ingewikkeld en spreken ze gewoon Frans.

Overigens ga ik dus met reggaeblues gewoon door. Beide blogs zullen inhoudelijk niet echt veel van elkaar verschillen. In mijn moerstaal wordt Reggaeblues misschien wat vlotter geschreven. Ook zal het Nederlandse perspectief wat meer naar voren komen: wat valt me op als Nederlander in de tropen? Verder zal het meer gericht zijn op het Nederlandse 'thuisfront' van familie en vrienden - al kan natuurlijk de hele wereld meelezen. Op thefriendlyisland is het natuurlijk lastiger om culturele eigenaardigheden in perspectief te zetten voor een internationaal publiek, dus zal de invalshoek misschien iets anders zijn. Hoe dan ook, het moet zich allemaal nog een beetje uitkristalliseren. Daarbij moet natuurlijk ook nog maar blijken of er voor de engelstalige blog een lezerspubliek is. Voorlopig geven de statistieken aan dat ik op dag 1 al een flink aantal page impressions had - en ik geloof toch niet dat ik zelf zo vaak heb lopen klikken...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home