Wednesday, May 04, 2005

Een kort gesprek

Ik probeer altijd een beetje voorzichtig te zijn om in deze weblog namen van organisaties te noemen waar ik gesprekken mee voer. Immers, iedereen kan meekijken en het is een kleine wereld - helemaal op Sint Maarten. Toch wil ik best kwijt dat ik vandaag met iemand van de Centrale Bank heb gesproken. Een prettig, maar kort gesprek. Zoals de situatie nu is, is SXM slechts een filiaal van de Bank van de Nederlandse Antillen - hoofdkantoor op Curacao - en zonder bevoegdheid om mensen aan te nemen. De verdere onduidelijkheid over de staatkundige toekomst van de eilanden maakt het een lastig verhaal. Zoals gezegd een prettig gesprek, maar de uitkomst was snel duidelijk: veel zin om lang te praten had het niet.

Met de status aparte kan ik me voorstellen dat ze op Curacao straks mensen over hebben. Als SXM zijn eigen Centrale Bank zou gaan opzetten dan komen daar wel mogelijkheden (evt. ook voor een deel van die mensen), maar daar gaat misschien nog wat tijd overheen. Het lijkt er namelijk op dat de politiek op dit eiland nog niet bezig is om alvast een team te laten warmdraaien. Ik neem aan dat ik dan een wat langer gesprek gehad zou hebben...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home