Wednesday, March 30, 2005

Ondoorgrondelijke Google advertenties

In de nochthans ijdele hoop een deel van mijn ADSL-kosten goed te maken, heb ik wat advertenties in de sidebar laten plaatsen door Google. Op die manier moeten er advertenties verschijnen die aansluiten bij de inhoud van de site. En inderdaad, zodra ik een eerste berichtje over ski-avonturen in Sauerland schreef, verschenen prompt advertenties voor vakanties in Winterberg en Willingen. Kennelijk heeft mijn Ardennen weekend meer indruk gemaakt op de relevantierobot van Google want de reclame die mensen richting zuiderbuur moet lokken houdt maar aan, terwijl ik nu toch al wat andere onderwerpen behandeld heb. Meest frappant vind ik dat zowel mijn Nederlandse als Engelse blog gaan over Sint Maarten, maar dat advertenties over deze toeristische bestemming alleen verschijnen op mijn engelstalige site - en dan soms zelf in het Nederlands! Google's wegen zijn ondoorgrondelijk...

Overigens wordt er per klik betaald - maar de tarieven zijn allesbehalve transparant. Wat in ieder geval wel duidelijk moge zijn, is dat dit niet de korste weg is naar een fortuin. Als het in het huidige tempo door blijf verdienen, dan kan ik aan het eind van het jaar misschien een kratje bier kopen (van het merk 'bier').

0 Comments:

Post a Comment

<< Home