Wednesday, May 04, 2005

Boze zwarte vrouw naar Nederland?

Nog even over de film 'Diary of a Mad Black Woman'. Zoals ik van tevoren had verwacht, was het geen geweldige film. Op zich zat er van alles in, zoals drama, humor en een mooie hoofdrolspeelster, maar het kon mij alles bij elkaar toch niet bekoren. De humor net iets te flauw, het plot net iets te langdradig en veel te veel gezwijmel - een echte 'chickflick'. Ik vond het ook vrij ver gaan dat de film geen respect had voor de 'scheiding tussen kerk en witte doek'. Zo is de hoofdrolspeelster blij een man te hebben gevonden die christelijk is. In hun wederzijdse liefdesverklaringen meldden zij voor elkaar te bidden (meer dan voor zichzelf). Begrijp me niet verkeerd, ik respecteer het geloof van mensen, maar in een bioscoopfilm had ik dit totaal niet verwacht.

Overigens lijken me dit ook een film die nooit de oceaan oversteekt naar Nederland. Het behorot tot een genre dat uit Amerika komt en zich richt op de afro-amerikaanse doelgroep. Zo'n 90 procent van de acteurs behoort ook tot de doelgroep. Aangezien de meeste Sint Maartenaren ook van afrikaanse afkomst zijn (en erg religieus), slaan deze films hier ook wel aan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home