Monday, May 23, 2005

Logica in de lucht

Vandaag geluncht met een bevriende collega - tevens oud-klasgenoot. Even de vorderingen op SXM doorgenomen. Hij houdt zelf erg van reizen naar zonnige oorden dus zag het al helemaal voor me zitten. Hij beloofde in ieder geval een keer langs te komen als het allemaal zover zou komen. We zullen aan een logeerkamer denken HJ...

Wilde eigenlijk muziek gaan maken op de computer, maar vanavond heb ik in plaats daarvan weer eens even gekeken naar welke oorden ik allemaal op korte of langere vakantie zou kunnen vanuit SXM. Via de sites van lokale reisbureaus, het vliegveld, de verschillende vliegmaatschappijen en de beschrijving die lonelyplanet.com geeft, valt een redelijk beeld te verkrijgen. Van regenwoud tot grote stad, van strand tot vulkaan, van Spaans tot Frans tot Papiaments, van zeilen tot chillen, erg veel mogelijkheden. Alleen skieen is wat moeilijker snel te bereiken.

En wat me opviel is dat het niet meevalt om naar Cuba te komen. Er zijn iig geen rechtstreekse vluchten. En Puerto Rico - normaalgesproken de dichtstbijzijnde hub - heeft geen vluchten - het is natuurlijk Amerikaans grondgebied en er is nog altijd een boycot gaande. Het kan wel via Nassau (inderdaad vernoemt naar onze eigen Willem van Oranje), de hoofdstad van de Bahama's. Maar echt goedkoop is die oplossing niet. Kortom, als ik echt nog een keer naar Cuba wil, dan lijkt het erop dat ik dat het beste kan doen voordat ik naar het Caribisch gebied vertrek. Maar dat is logisch...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home